fredag 19 augusti 2011

Upp och ner dag

Dagen började bra, med en tripp in till Lund där jag strosade runt och fönstershoppade och klappade på garn på Sländan, och maken och jag var in på Liberiet som är Lunds stifts pilgrimscentrum. Vi fikade lite, köpte ett nytt pilgrimsmärke åt mig och tittade på pilgrimsstavar. Maken har ju börjat göra egna såna och har gjort en till mig också, men den har jag nog inga bilder på ännu. Dessa stod dock på pilgrimscentrum. Någon av dem var så lätt att man undrade om det var balsaträ i den ....


Jag dricker kaffe och äter en grovmacka med ost. Gott. Och  mysig stämning där inne. Väl värt ett besök om man gillar pilgrimsvandring


När jag sedan kom hem blev dagen rätt pestig. Trött som en gnu, strul med magen och sov bort ett par timmar. Jag har inte haft lust att sticka och hade ingen lust att göra nånting egentligen. Handlade inte ens nåt på sländan - förutom Dropskatalogerna. Men det var lika bra, måste hushålla med slantarna lite granna.

Så nu sitter jag här och är allmänt less. Fredagkväll va? Jag tror jag ska ta lite sånt här ....

Italiensk lyxig nougat. Inköpt igår på Chokladerian i Ystad - Saedéns.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook