onsdag 10 augusti 2011

En dag i ullens tecken.

Jag har inget arbete just nu och har förskräckligt mycket tid över. Försöker förstås hitta nåt, men det är svårt. Så jag försöker med att starta lite business vid sidan om, med att färga ull och spinna och sånt. Idag kom ett jättelikt paket from Worldofwool.co.uk med ull i drivor. Närmare 3.6 kg, plus lite nya syrafärger. Inte nåt man blir rik på men någonting som drar in en hundring här och var som också är roligt.


Falkland, Shetland, Corriedale och Grey Jacob. Det enda jag provat att spinna förut är Corriedale som är helt underbart att spinna! Mjukt och följsamt som smör. Mmmm.

Här spinner jag någon form av ospecificerad ull färgad av Malla. Färgskiftningarna i den här är så vackra tycker jag. Hon kallar färgställningen för Desert Sand, och det stämmer nog. Ökensand. Lite brunt, lite beige och lite rosa och gult i subtila nyanser. Mmmm. Att spinna är terapi.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook