söndag 21 augusti 2011

Kariola's Fiberklubb

Kariola’s fiberklubb …

 (OBS! Det är inte fibrerna på bilden som ingår i klubben! De är en överraskning)

 

“THRILLER”

TRE månaders fiberklubb, betalas i förskott. Fibrerna skickas ut i September, Oktober och November. Den 25:e varje månad. Åtta platser finns!

Priser är inkl porto.

380 kr - Sverige (dubbel dos 660 kr)
450 kr - EU-länder (dubbel dos 820 kr)
485 kr - Internationellt (dubbel dos 920 kr)

Varje månad skickas ca:100 gram fiber i form av topsband. Jag skriver ca, eftersom jag inte har en precisionsvåg, och vi har hög luftfuktighet i Skåne, men fibrerna väger MINST 105 gram enligt min elektroniska våg (har 2 st som jag kontrollväger med) när de skickas ifrån mig.

I denna första tre månader långa omgång kommer färgerna att vara “semisolid” eller närstående nyanser. Inga spräckliga mångfärgade saker just nu, alltså. Alla fibrer är färgade i kastrull med syrafärger.

Första månaden ut är “Storm of the Century”, 100% Shetland.
Andra och tredje månaden består av Falkland och Corriedale.

Skicka mig ett mejl på kariola@sjobo.nu om du är intresserad av att delta eller har några frågor. Det går också att skicka PM på Ravelry, men då får du inte mina info mejl utskickade.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook