lördag 20 augusti 2011

Loppmarknad i Löberöd...

Antingen är det jag som varit på för många loppmarknader, eller så har loppisarna blivit tråkigare, för jag tycker sällan jag hittar något sånt där riktigt roligt när jag är ute nu för tiden. Förr kom man hem med drösvis med prylar, men nu blir det kanske någon bok eller en liten pryl av nåt slag. Typ en salladsslunga eller en gammal kastrull att använda i ullhantering och färgning och så.

Men idag hittade jag faktiskt en grej som kändes ganska rolig. Den här boken:


Hade aldrig sett boken förr, men när jag kom hem och informerade om att jag hittat den fick jag veta att det är en sån där som är lite eftertraktad och populär som andrahandsfynd. Jag tycker den på sitt vis är störtskön trots att det verkligen SKRIIIIIIIKER 70-tal om den.

Lite sameliknelser får jag också när jag ser bilderna på vantar och strumpor - alla dessa skarpa, klara färger i en salig blandning. Ganska härligt!

Sen kolla in frissen och skägget på killen. Oj oj oj .... :-)

Vilket fantastiskt handarbete. Kolla in alla färger, och mönsterstickning. Ingen rädsla för att färgerna ska skära sig eller se knepiga ut. Kör hårt bara. Gladfärger!

Jag är lite känslig för märkliga färgblandningar, det går emot mitt sinne för estetik (ja, jag är lite konservativ, eller inskränkt eller nåt, jag vet!!)

Men samtidigt är det himla kul!

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook