lördag 13 augusti 2011

Nytt projekt ...

Jaha så har man ännu ett nytt projekt på stickorna... Så ovanligt ...

Under Tour de Fleece spann jag ett så kallat "scrap-garn" dvs, garn som spinns upp från snuttar av olika kardflor och topsband som man fått i ett byte. Det innebär att det blir en salig massa färger av det. Jag gjorde ett tretrådigt garn och har spunnit upp ungefär 450 gram. Det är inte tillräckligt för en kofta tror jag, så jag behöver mera. Därför har jag nyligen varit med i ett scrapbyte till på Ravelry och precis sorterat upp fibrer till mera garn. Så här ser fibrerna ut innan de blivit uppdelade i påsar om blåaktigt, grönaktigt och rödaktigt ...

Så här ser det påbörjade projektet ut:


 Mönstret heter "Transitions Yoke Cardigan" och finns på Ravelry.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook