lördag 20 augusti 2011

Sent ska syndaren vakna sägs det ...

... och det stämmer nog i mitt fall.

Tanken har varit att jag skulle testa det där "Magic Loop" hur länge som helst, men det har liasom inte blivit av, men nu ikväll fick jag plötsligt lust att testa, så fram med stickorna och ett tunt garn. Det kanske var tokigt att börja med ett tunt strumpgarn, men nu är det gjort och jag är en bit på väg.

Vanlig, hederlig slätstickning så här långt. Jag virkade ihop nederkanten för jag blev så störd på att den krullade sig hela tiden ...

Så här långt går det ganska bra, men jag vet inte hur det går om jag ska göra nåt mönster med spets eller ribbstickning eller nåt .... får bli nästa steg. Tänkte att detta skulle bli ett mobiltelefonfodral så småningom och det finns ett görsött mönster med spets och annat jox som jag hade tänkt ge mig på men började med lite slätstickning för att komma i form, typ  ...
 

Nästa steg blir detta söta fodral till höger  ...

Bild lånad från Ravelry (c) starlite75

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook