torsdag 29 september 2011

Vardagslyx ....

.... eller vardagsnöje ... kanske? Jag vet inte. Men igår var vi till Simrishamn och vandrade in på en delikatessbutik där de sålde god choklad ....



Alltså, med min svaghet för Alpackagarn och ull - hur kunde jag låta bli att prova en valrhona choklad som heter Alpaco? Inte, så klart! God var den också!


Netto har garn just nu, detta är Strömpegarn, 60% akryl och 40% ull. Rätt mjukt och behagligt med fin glans så till det facila priset av 12 kr/nystan kunde jag faktiskt inte hålla mig .... upptäckte just att jag glömt köpa det rosa garnet. Får väl gå tillbaka och se efter om det finns nåt kvar i morgon :)

I helgen ska maken och jag bli välsignade i kyrkan och förnya våra löften. På lördag kväll så då kommer det familj och goda vänner till Östra Kärrstorps kyrka, så just nu är huset fullt av svärföräldrar och kära modern. Makens syster och två söner är också nere i Skåne för allra första gången och det är SÅ skoj! Jättehärliga grabbar är de båda två.

Och dessutom har jag annat celebert besök - ett "vandringsfår" från en grupp på Ravelry. Tjejen heter Woolomena och ska bo hos mig fram tills på måndag då hon reser vidare mot Storbritannien någonstans :) Kul

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook