måndag 12 september 2011

Bara en vanlig dag ...

Idag har det inte hänt så mycket, förutom att jag varit och pratat med min kurator. I have "issues" - men vem har inte det?

Och så bokade jag tid hos sjukgymnast. Under de senaste veckorna har jag haft problem med höger arm och bröstryggsmuskler. Överansträngning, spänningar och såna kul saker. Jag är nästan orolig att det ska övergå i karpaltunnelsyndrom eller nåt liknande, eftersom jag haft bekymmer med sådant tidigare.

På sistone har jag gjort många saker som överanstränger högerarm/axel - det dagliga muspekandet är inte nåt som hjälper upp situationen, men att torka topsband i salladsslunga är verkligen ingen hit kan jag säga. Måste nosa reda på en gammal centrifug så jag kan rationalisera bort det momentet. Jag älskar ju att hålla på med detta och vill inte ställa till det för mig så jag inte kan.

Alla som har värk vet vad jag pratar om ..

Ledsen att det inte blev ett roligare inlägg idag. Men detta kan jag bjuda på, bara för att liksom :)

Aslan - vårt huslejon - får pryda dagens inlägg :)

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Jobbigt när man vill mer än kroppen verkar orka med. Jag fick rådet att byta mushand och först var det riktigt jobbigt, bla så är inte vänster långfinger lika starkt som höger pekfinger så jag fick träningsvärk i scroll-fingret, men nu är jag helt van vid det och kan använda vilken hand som helst, så på jobbet använder jag vänster och hemma höger - jämn belastning där i alla fall. Och jag kan verkligen rekomendera en centrifug. Har en i våran tvättstuga nu sedan jag flyttade och det rent av mirakulöst hur snabbt de torkar när man kört ullen några minuter i den. Den används ju inte hela tiden som tvättmaskinerna gör, så jag kan gå ner när helst jag håller på och "ullar". Krya på dig och klappa katten med vänster hand ;-)

Och tack för att du gjort om kommentarsfältet till Pop-up.

Profillänk på Facebook