torsdag 1 september 2011

Förra veckan ...

Idag hade maken och jag tänkt åka till Ystad, men av olika orsaker så blev det inte så. Jag är lite besviken så för att trösta mig själv lite, njuter jag av bilder från när vi var där förra veckan i stället. Det var en fantastisk sensommardag, varmt och skönt och underbart att vandra runt i denna härliga turiststad.

Maken och jag råkade springa på en liten butik på torget som heter "världsbutiken" som säljer Fair Trade varor, choklad, kläder, korgar och alpackagarner

Alpackagarner, ja ....

Här är lite bilder från affären:

 En vacker bild på härvorna av handspunnet alpacagarn i naturfärger, samt några uppstickade sjalar

 Närbild på den vackra, rödbruna färg som är min favvo!


Provade en härlig kofta med prislapp 1150 vilket jag tycker är rena rama fyndet för en handspunnen, handstickad kofta som är så vacker.

 Lite mer mannekängande...
 Ursöt nalle, stickad i alpacka med lika söta kläder ...

 En apkompis ....

Urgulligt måttband i form av ett svart får. Hade jag inte redan haft ett liknande hade detta fått följa med hem :)

En bonusbild på ett hus med blomprakt i vackra Ystad.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook