torsdag 8 september 2011

Färdig Basker

För några månader sedan jobbade jag hos Lotta på Torgstenen och jag stickar fortfarande upp lite grejor åt henne ibland. Här är en basker som är färdig. Den är stickad i Manos Del Uruguay Maxima och modellen heter Purple Rain. (länken går till Ravelry). Trevligt garn och rolig, lättsam stickning. Jag är inte lika förtjust i mönstret, men det är nog mest för att jag tycker att modellen inte passar mig så jättebra.

Manos Maxima är dock ett garn jag gärna stickar i igen. Undrar lite över om det kan vara som Malabrigo Worsted, och noppa mycket eftersom det känns och låter när man pratar med folk som om att det i princip är samma garn, bara med olika namn på. 


2 kommentarer:

Anna sa...

Äh! Var på Fridas Dollybob-blogg och bestämde mig för att det är dags att lägga upp till ett par sockor. Och så gick jag hit, och kände att basker! DET ska jag göra en!

Jag får sluta läsa bloggar. Och surfa på Ravelry också. För mycket inspiration.

Carola sa...

Visst är det hemskt att man blir inspirerad HELA tiden, och inte hinner färdigt nånting förrän man måste börja med nåt nytt? :)

Härligt att se att du trivs med livet med nya lilla knytet!

Profillänk på Facebook