onsdag 27 juli 2011

Ny "gammal" spinnrock

På Blocket hittade jag för ungefär en vecka sedan en annons där en person sålde ut massor av allmogeprylar. Bland dessa fanns en Louet S10 av obestämbar ålder. Jag skickade iväg ett bud på vinst och förlust och han tog det!! Jag är så lycklig, för idag kom alltså min "nya" gamla spinnrock. Men det är en modern rock, en rock som fått väldigt gott omdöme och som fortfarande är i produktion vilket innebär att man kan köpa delar till den - fler spolar ny vinge, snören osv. Sånt som ibland kan behöva bytas ut.


Formligen kastar mig över låda när jag kommer hem....


Plockar fram och lägger upp delar.


Maken kommer och hjälper till efter att jag skrivit ut en liten monteringsanvisning.  

Så här ser underverket ut, om man nu inte vet hur en Louet S10 ser ut. Jag har provspunnit liiiite grand på den efter att ha smort där jag kommit åt, men den drar ojämnt så nu är jag på jakt efter tips på hur jag åtgärdar det :)


Färdig - nu ska jag bara känna in den nya rocken :) Jippiii!! !

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook