söndag 30 oktober 2011

Seeeeeeeeeeeg som sirap...

Står ni inte ut med gnäll kan ni bara skippa dagens inlägg ... jag är trött, seg och kinkig.

Söndag - segdag.
Efter Glimåkra blues?
Den där tiden på månaden?
Grått, mulet och trist utomhus - väderpåverkan?
IBS?

Egentligen borde jag vara riktigt på hugget idag. Köpte ju fantastiskt vackert silkesgarn i Glimåkra och känner verkligen för att börja sticka med det, men jag har ingen lust med nånting. Huvudet känns som om det är fullt av bomull och ögonlocken är som cementklumpar. Magen gör ont och lederna värker. Och jag vill bara gnälla. Snacka om I-landsproblem?

Man har en make som älskar en, katter som är gosiga, mat som mättar magen, tack över huvudet, saker som inspirerar och gör en glad (garn och datorer och vänner och så vidare och så vidare).



Men hur är det dom säger. En som är frisk har en miljon önskningar, den som är sjuk har bara en ...

Ja, idag önskar jag bara att jag mådde bra och var pigg. I förra veckan hade jag tre dagar när jag mådde så himla toppenbra att jag knappt trodde det var sant och jag bad till Gud att det skulle hålla i sig. Det gjorde det - i tre dagar, och nu mår jag skrutt igen. Såna här dagar, när det är grått och tråkigt utomhus känner jag mig ungefär som om någon kommit och satt sig på mig. Bokstavligt talat.

Fli dig, tjockis, har jag lust att säga åt den där tyngden som lägger sig över hela mig.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook