lördag 29 oktober 2011

Glimåkra - vävdagarna 2011

Det kanske kallas för vävdagar, men det är inte för vävgarner och vävning som jag åker dit. Utan för garnerna. Mina favoritställen var dessa två:

Solsilke


Här står Solveig Gustavsson med en kund och jag tror maken, som jag tyvärr inte vet vad han heter. Men framför sig har de en godisbutik full av underbara handfärgade silkesgarner.


Mera fantastiska garner.


Oemotståndliga läckerbitar på rad ... Hon har ju också fantastiska tröjor i Bohusstickning, men det glömde jag tyvärr ta bilder på. Det får ni se mer av på hennes egen hemsida där det finns fantastiska bilder på hennes vackra alster.

Hedängens Ull och Garn, som tyvärr inte har någon hemsida på internet hade fantastiskt vackra sjalar och tröjor uppställda på Glimåkras vävdagar. 







Jag kom inte hem med så mycket idag, endast några härvor av Solsilkes handfärgade silkegarn. Det får jag visa en annan dag för det är för mörkt att ta bilder just nu :)

2 kommentarer:

Pixi sa...

Det såg ju bra ut !Hade ni det trevligt då? Kram =)

Cecilia sa...

Fantastiska montrar!
Har lite svårt för mässor och sådant, klarar inte så många människor på en gång men ibland önskar man ju att man varit med!

Profillänk på Facebook