lördag 18 februari 2012

Nytt virkbyte med vårtema på Facebook - Frågesvar ...

jag vet att jag är trist på bloggen numera, men så är det ibland :)

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag tycker om de flesta naturmaterial, och rätt så jämnt spunna garner. Tycker inte så mycket om s.k. "thick and thin" typer. Föredrar också lite tjockare garner än t.ex spetsgarner. Mellan 200-400m / 100 gram är lagomt, men inte jättetjockt ...

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?

Blått, turkost, lila, vinrött, grönt (ej petrol eller jadegrönt). Naturfärger.

Vad tycker du mest om att virka till våren?

Jag skulle vilja virka en sommartopp eller kofta, eller någon form av bolero.

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?

En mormorsfilt ligger ju fortfarande i önskelistan, men vi får se. Har en påbörjad i akryl men har fått lite motvilja mot akrylgarner tyvärr :( I alla fall de gamla plastiga sorterna som jag har använt till dem.

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)

Jag gillar trähandtag, men metallkrok på. Jag skulle gärna testa några av Addis ergonomiska nålar.

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?

Vävning. Har en bordsvävstol som jag skulle vilja få varpad så jag kan göra trasmattor och bordslöpare med tygtrasor av.

Vad tycker du om att unna dig själv?

Lyxiga garner, choklad, nån trevlig stick- eller virkbok eller tidning. Gärna på engelska också.

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?

Pepsi Max, nybryggt, nymalet kaffe - zoegas.

Favoritgodis?

Choklad, gärna mintchoklad eller Pollykolor. Nougat, typ geisha.

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)

Jag stickar, virkar, spinner, färgar garn och fibrer.

Någon annat stort intresse som du brinner för?

Teveserier, gärna kriminalare eller vampyrgenren eller också läkardramer.

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Jag läser inte böcker. Bara stickning och virkning. Är tråkig på så vis. Möjligen någon enstaka bok, men dem skaffar jag i så fall själv.

Har du några allergier mot livsmedel?

Nix pix.

Inga kommentarer:

Profillänk på Facebook